Grupa badawcza prężnie współpracuje z największymi ośrodkami naukowymi i wiodącymi partnerami przemysłowymi, do których należą m.in.:











W ramach grupy badawczej realizowane są projekty naukowe i badawczo-rozwojowe. Pracownicy grupy badawczej wykonują badania i przygotowują opinie na zlecenie sądów, ubezpieczycieli oraz zakładów przemysłowych.
Wybrane projekty naukowe i badawczo-rozwojowe:
dr hab. inż. Tomasz Kozieł, prof. AGH
- Kierownik projektu NCN PRELUDIUM BIS pt. „Kompozyty o osnowie amorficznej wykorzystujące efekt uplastycznienia indukowanego przemianą martenzytyczną” (2023 – 2027)
- Kierownik projektu NCN SONATA pt. „Masywne kompozyty amorficzno-krystaliczne na osnowie miedzi” (2012 – 2016)
- Kierownik projektu MNiSW Iuventus Plus pt. „Materiały amorficzno-krystaliczne otrzymywane w wyniku podziału w fazie ciekłej stopów z monotektyką” (2012 – 2014)
dr inż. Łukasz Rakoczy
- Kierownik projektu NCBiR LIDER XIII pt. „Opracowanie kompleksowej technologii wytwarzania oraz nakładania nowej generacji powłok nanokompozytowych z układu metal-ceramika przeznaczonych na komponenty lotnicze” (2023 – aktualnie)
- Kierownik projektu NCN PRELUDIUM 13 pt. „Wpływ temperatury bezpośredniego podgrzewania indukcyjnego prądami wysokiej częstotliwości na obniżenie skłonności do pęknięć likwacyjnych oraz zmiany mikrostrukturalne nadstopu niklu o dużym ułamku objętościowym fazy międzymetalicznej” (2018-2021)
dr inż. Krzysztof Pańcikiewicz
- Kierownik projektu NCN PRELUDIUM 4 pt. „Badanie skłonności do pęknięć oraz właściwości mechanicznych połączeń spawanych stali 7CrMoVTiB10-10 (T24) w obecności wodoru” (2013-2016)
dr inż. Lechosław Tuz
- Kierownik badań przemysłowych po stronie AGH w projekcie NCBiR Program Operacyjny Inteligentny Rozwój „Opracowanie i wdrożenie innowacyjnej, wysokowydajnej technologii łączenia stali wysokowytrzymałej o granicy plastyczności 1300 MPa wiązką laserową z wykorzystaniem zrobotyzowanego stanowiska” (2016-2018)
prof. dr hab. inż. Edmund Tasak
- Kierownik projektu NCBiR pt. „Badanie zjawisk procesie zgrzewania elementów staliwa wysokomanganowego (staliwa Hadfielda) ze stalą węglową poprzez samoutwardzalne przekładki ze stali austenitycznych i półaustenitycznych stosowanych w rozjazdach i krzyżownicach kolejowych” (2012-2014)